16 märts 2018

Porgandipirukas

Porgandipirukas on üks minu lemmikuid. Varem ma tegelikult suur pirukafänn pole olnud, kui rääkida sellistest klassikalistest väikestest pirukatest. Aga peale seda, kui sain maitsta Rohujuure kohviku porgandipirukaid, olin ma täiesti võlutud, ja sõltuvus tekkiski. Siis hakkasin mõtlema, et peab ju olema võimalik ise ka maitsvat porgandipirukat teha. Esimene katsetus läks aia taha, ei maitsenud pooltki nii hästi kui ma ootasin. Siis juhtus nii, et tuli sõbranna külla endatehtud pirukaga ja see oli väga-väga maitsev. Sain temalt juhtnöörid ja nüüd on mul oma kindel retsept, milles ei pea kunagi pettuma :) 

Vahel olen teinud siin ka väikseid muudatusi, näiteks vahetanud üks-kaks porgandit pastinaagi vastu välja - lisab pirukale mõnusa maitsenüansi.


1 kg porgandeid
4 muna + 1 muna pealt määrimiseks
1.5 dl majoneesi
paar peotäit hakitud rohelist sibulat
1 tl soola
1 sl suhkrut
natuke pipart
500-600 g lehttaigent


Valmistamine
Auruta kooritud terveid porganeid kuni nad on pehmed, kuid mitte veel päris lagunevad. Keskmise suurusega porgandid lähevad umbes 20 minutiga parajalt pehmeks.
Keeda 4 muna tugevaks.
Kui porgandid on jahtunud, riivi nad peene riiviga. Munad riivi jämeda riiviga. Sega omavahel porgand, munad, majonees, sibul ning maitsesta soola, suhkru ja pipraga.
Laota õhuke lehttaigen umbes 19x26 cm suurusega ahjuvormi põhjale, pane sinna peale porganditäidis ning keera taigna servad piruka peale, nii et pealt oleks kõik taignaga kaetud. Jäta natuke tainast alles ja sellest lõika umbes 2-3 cm paksused ribad ning siis sälguta kääridega ribad ühest servast lahti nagu kamm. Laota need ribad kaunistuseks piruka peale.
Klopi üks muna lahti ja pintselda pirukas sellega pealt.
Küpseta pirukat 210-kraadises ahjus 35-40 minutit kuni taigen on pealt ilus kuldpruun. Enne serveerimist lase veidi jahtuda.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar