01 juuni 2013

Karulaugupesto

Kui pesto oli valmis saanud ja avasin köögikombaini kaane, ahhetasin vaimustusest. Olin just saanud endale uue lemmikvärvi! Nii ere ja värske roheline, lihtsalt pakatas energiast ja värskusest. Maitse ja veelgi rohkem see teadmine, millise tohutu vitamiinipommiga ma just maiustamas olen, paitas kõiki meeli veel ekstra topelt. Niisiis, siin on ühe suure C-vitamiini doosi retsept. Ahjaa, karulaugu võib traditsioonilisema pesto tegemiseks välja vahetada basiiliku vastu või siis teiste põnevate maitsete katsetamiseks noorte nõgese- või naadilehtede vastu. Aga võid ka erinevaid taimi kokku panna ja teha ühe segapesto:)


120 g ilma varteta karulaugulehti
35 g seedermänniseemneid või india pähkleid
0.5-1 küüslauguküüs (oleneb suurusest)
20 g tükkideks hakitud parmesani juustu
5 sl külmpressitud oliivõli
sidrunimahl, sool, pipar

Valmistamine:
Pane kõik koostisosad köögikombaini ja purusta kuni saad ühtlase pasta, kuigi natuke võib ka tükke sisse jääda. Maitsesta vajadusel veel soola, pipra ja sidrunimahlaga. Kui teed seda pestot kohe esimesest kevadisest karulaugust, ära küüslauku pane, sest siis on karulauk ise piisavalt terav. Aga kui teed hiljem ja karulaugu maitse on juba pehmem, võid lisada natuke küüslauku.
Pane karulaugupesto purki ja nirista peale õhuke kiht õli. Nii säilib pesto külmkapis umbes nädala.
Naudi pestot saiade ja leibade määrdena või maitsesta sellega pastasid, suppe, pitsat.

3 kommentaari:

  1. Eneli, kas see küüslauk seal karulaugupestos on vajalik? Minu arust on karulauk ju ise piisavalt äkiline, pole selle pealegi tulnud, et küüslauku veel juurde panna :)

    VastaKustuta
  2. Mul on tunne, et ma tegin seda eelmisel aastal mitte just kõige esimesest tärkanud karulaugust. Jäin natuke hiljaks ja see hilisem karulauk ei olnud enam nii äkiline. Aga kui täna noppida ja teha, siis tõesti ei ole küüslauku juurde vaja. Aitäh tähelepanu pööramast :)

    VastaKustuta
  3. Peaasi, et õitsvat karulauku sisse ei pane :D aga ma pean ka seda kohe valmistama, ülimaitsev oli see sul eelmine aasta :)

    VastaKustuta